U teškom razdoblju za privredu neophodno je pokrenuti menadžmente kompanija da rade zajedno. U pandemiji korona-virusa privreda je osjetila velik udar, a upravo zajedničko djelovanje domaćih firmi može se pokazati kao ključ uspjeha u njenom jačanju.
„Razgovarat ćemo s liderima, stimulisat ćemo ih. Lideri s liderima, to je specifičnost ovog projekta, lokalni lider, lideri iz regije, svjetski lideri koji u toj sinergiji stvaraju tu dodatni vrijednost i na taj način možemo očekivati ozbiljne rezultate“, rekao je Rešid Muratović, programski direktor CEO Summita u Sarajevu.
Razmjena iskustava, prijedlozi za unapređenje poslovanja, digitalizacija – o svemu ovom se razgovaralo na samitu. Sedamdeset osam učesnika konferencije, a jedinstvena poruka: kupovinom domaćeg pravimo uslugu sami sebi.
„Mi moramo biti svjesni da je dosta ljudi ostalo bez posla, ljudi nisu imali nikakve naknade, međutim oni koji imaju će na taj način pomoći da ponovo potrošnjom se otvaraju restorani, najugroženiji sektori, putovanjima ako ništa kroz našu lijepu državu ima toliko mjesta koja možemo posjetiti da podržimo hoteljere, male butik hotele…“, istakla je Lidija Žigić, CEO NLB Banka.
„Mislim da smo svi zapali u neko kolektivno stanje psihoze, opravdano jer se desilo nešto što se prvi put desilo, nastupio je strah i ljudi su se suzdržali od osnovnih stvari i potreba, ali to je dovelo da se blokira svi razvojni procesi u društvu, mi znamo da je potrošnja zaista nešto što generiše rast bruto proizvoda u svim zemljama, našim pogtovo, ovom konferencijom dajemo primjer da treba da se vratimo normalnim aktivnostima“, rekla je Sabina Mujanović, CEO Vienna osiguranja.
Mnogi ljudi su ostali bez posla, a ova konferencija je jedan od koraka za podizanje stope zapošljavanja nakon pandemije. Unapređenjem poslovnih modela, osigurat će se i rast zaposlenih.
„Uvijek je u svakom momentu bitno da se ta kriza negdje mora gledati u daljini, da će doći da li će to biti ova vrsta krize koja nas je iznenadila, ili standardna ekonomska kriza, izazvana drugim elementarnim nepogodama, ali kad se gradi neka kompanija ona mora biti toliko stabilna da može prevazići svaku krizu“, kazala je Ljiljana Kunosić, CEO Bingo d.o.o. Tuzla.
Iz situacije u kojoj se našlo čovječanstvo može se izvući mnogo važnih lekcija. Ovakve konferencije su rezime svega naučenog. Prema riječima organizatora, do kraja godine očekuju još četiri slična projekta u Mostaru, Tuzli, Banjoj Luci i Mostaru.
Mašo Karavdić, TVSA