Broj djece koji imaju govorno-jezičke probleme je sve veći a kako to prepoznati i kako pomoći djetetu govorio je za jutarnji program Sanjin Husić, diplomirani logopet, surdoaudiolog i defektolog. Husić je također u udruženju „Dobar glas“, udruženje logopeda.
„Diskleksija, disgrafija i diskalkulija koja spada također u tu grupu, su specifični jezički poremećaji. Tu se radi o jezički utemeljenom poremećaju konstitucionalnog porijekla gdje se javljaju specifične poteškoće u učenju čitanja i pisanja. Iako postoje sve predispozicije da to ne bi trebalo da se dešava, unatoč urednoj inteligenciji, može de dogoditi. Ono kako možemo prepoznati disleksiju- poteškoće u čitanju, disgrafija-poteškoće u pisanju a diskalkulija su poteškoće u računanju. Istina jeste da u zadnje vrijeme sve više i vše djece biva dijagnosticirano ali sada se više nego prije govori o ovim pojmovima. U nazad nekoliko godina nije se uopće obraćala pažnja na disleksiju ni disgrafiju tako da je dosta djece prolazilo kroz proces obrazovanja a nisu uopće primjećeni da imaju neku vrstu odstupanja” kazao je naš sagovornik.
Uzroci disleksije i disgrafije nisu nužno zanemarenost, uzrok je najčešće genetskog porijekla ili neke druge neotkrivene stvari koje utiču na pojavu ovog premećaja, objašnjava Husić.
Ove dijagnoze nisu same u problemu, djeci se javlja strah, manjak samopouzadanja i slično jer ne znaju šta im se dešava zbog toga je važna osvještenost o ovim problemima i da se djeci omogući lakši prolazak kroz proces obrazovanja.
„Dosadašnja praksa je bila da se djeci daje vremena do trećeg razreda, tačnije daje im se taj adaptacijski period. Novija istraživanja pokazuju da već s pet godina može se raditi da se taj proces otkrije i da se roditelji odmah uključe, da se riješi problem. Način na koji možemo to uvidjeti kod djece je da oni imaju nešto skromniji riječnik te da imaju problem s rasporedom riječi u rečenici. Osjetimo da dijete miješa riječi koje slično zvuče.što se tiče pisanja, djeca jako teško uče slova, loše povezuju lovo i glas.jedna od karakteristika je da djeca pišu slova ‘kao u ogledalu’. Čim se ovakve stvari primjete, važno je obratiti se logopedu“ objasnio je Husić glavne pokazatelje ovih poteškoća kod djece.