U okviru USAID-ovog projekta E-uprave, ministarstva na federalnom nivou provode aktivnosti na izgradnji kapaciteta za praćenje provedbe novih digitalnih rješenja u oblastima e-potpisa, građevinskih dozvola i inspekcijskih službi.
U Federalnoj upravi za inspekcijske poslove će stare sisteme zamijeniti novi – E-inspektor 2 u unutrašnjem nadzoru i BIMS 2 u nadzoru prekograničnog prometa roba. Predviđa se da će se kontrole u prekograničnom prometu skratiti na pet minuta. Projekat će također omogućiti interoperabilnost u smislu pristupa bazama podataka i digitalne razmjene podataka i dokumenata s građanima i privrednim subjektima, te između nadležnih institucija i organa. U konačnici, unapređenjem efikasnosti i ekonomičnosti postupanja inspekcijskih organa će se olakšati poslovanje privrednih subjekata, što će zasigurno doprinijeti unapređenju poslovnog ambijenta, većoj pravnoj sigurnosti, disciplini u poštivanju pravnih propisa, te zaštiti javnog i privatnog interesa – poručila je Feni pomoćnica direktora Federalne uprave za inspekcijske poslove Merima Tanović.
– U cilju provedbe novih digitalnih rješenja, Federalno ministarstvo prostornog uređenja trenutno ima određene softvere u oblasti prostornog planiranja, odnosno baze prostornih podataka koje su u određenom smislu u koorelaciji sa prostornim podacima koje sistematizuje Federalna uprava se geodetsko i imovinsko-pravne poslove. Nažalost, u dijelu izdavanja akata o građenju nismo još uvijek softverski kapacitirani, pa je potrebno tu načiniti određene pomake – rekao je za Fenu pomoćnik federalnog ministra za prostorno uređenje Hamid Suljović.
Naglasio je da je projekt E-uprave jedan od mnogih projekata koji su reformske prirode, koji će sigurno poboljšati rad organa uprave, odnosno ubrzati i olakšati komunikaciju između stranaka i nadležnih organa uprave, a krajnji rezultat bit će efikasnije ostvarivanje prava stranaka, što je i suštinski mandat i misija organa i tijela vlasti.