Koridor 5c je najveći infrastrukturni projekat u Bosni i Hercegovini. Međutim, izgradnja koridora 5c koji će našu zemlju snažno povezati sa Evropskom unijom je usporena. Razloga je mnogo. Od mješanja politike u poslove struke do pogrešnog redoslijeda gradnje dionica. Najveći problem je nerazvijena svijest među nadležnima o značaju koridora 5c za razvoj Bosne i Hercegovine.
Do sada je izgrađeno 102 kilometra na Koridoru 5C, što nije ni trećina planirane dužine te saobraćajnice. Bosna i Hercegovina nema strategiju razvoja cesta na državnom nivou, već strategije u entitetima koje nisu međusobno usklađene, što je ključni razlog usporene izgradnje koridora 5C, ističe diplomirani inženjer građevinarstva i prof. emeritus Mehmed Bublin.
“Umjesto da smo koncentrisali sve snage, sve kapacitete na koridor 5c, koji je evropski pravac, koji praktično integriše Bosnu i Hercegovinu sa EU, koji je uslov za ekonomski, socijalni razvoj cjelovite Bosne i Hercegovine, mi smo praktično dezintegrisali sredstva i projekte”, rekao je prof. emeritus Mehmed Bublin.
Greške su i u samom planu gradnje. Umjesto da se gradi najprije na sjeveru gdje je mnogo razvijenija cestovna infrastruktura, te se na taj način omogući brže cestovno povezivanje BiH sa srednjom Evropom, mi smo primjera radi završili južni dio na Bijači.
“Nemamo jedinstvene politike i nemamo stava društva da je to jedan od ključnih infrastrukturnih projekata uključivanja BiH u EU i stvaranje preduslova za stvaranje novih industrijskih zona, novih poslovnih zona za društveni razvoj i dolazak investicija iz Evrope”, istakao je Bublin.
Magistar saobraćaja i komunikacija Mirzet Sarajlić smatra da nadležni još nisu shvatili šta autocesta znači za sigurnost, ekonomski prosperitet i uključivanje naše zemlje u globalne koridore. Poseban problem je, kaže, to što se u ovaj projekat miješaju niži nivoi vlasti i time otežavaju njegovu realizaciju.
Pozitivno je to što gradnja Koridora 5C nije zaustavljena pandemijom korona-virusa. Aktivno je sedam gradilišta na kojima se gradi 38 kilometara novog autoputa, a to su Vranduk – Ponirak, Ponirak – Vraca, Vraca – Donja Gračanica, Klopče – Donja Gračanica, tunel Ivan, Buna – Počitelj i Počitelj – Zvirovići. Spreman je i novi investicioni ciklus vrijednosti 1,6 milijardi maraka.
Amer Martinović, TVSA