Burna rasprava u Skupštini Kantona Sarajevo i oko informacije o utrošku sredstava za projekat: “Izgradnja i opremanje tramvajskih stajališta za kontrolisanu naplatu karata i uvođenje elektronskog sistema naplate”. Iz Stranke demokratske akcije optužuju prošlu vladu za propuste u radu, i sumnjive ugovore sa firmama bliske strankama. Iz opozicije odgovaraju da je upravo ministar iz SDA potpisao sporazum o realizaciji projekta.
Okvirni sporazum za projekat vrijedan više od 17 miliona maraka potpisan je još u oktobru 2018 godine, od strane ministarstva saobraćaja i konzorcija firmi. Na osnovu toga, potpisan je i ugovor za I fazu radova u iznosu nešto većem od 7 miliona. Do sada je, samo u 2019 godini utrošeno 4 miliona maraka. Tramvajskih stajališta nema, a radovi su upotpunosti stali.
„Utrošena sredstva su se uglavnom odnosila na opremanje centra za upravljanje javnim prevozom, isporuku opreme za elektornski sistem naplate i opremanje za poboljšanje sigurnosti u vozilima javnog prevoza“, kazao je Adi Kalem ministar saobraćaja KS.
Iz Stranke demokratske akcije izrazili su sumnju u kompletan proces oko potpisivanja ali i realizacije sredstava za prvu fazu, kao i ugovora o djelu koji su potpisani sa vanjskim saradnicima. 4, 7 miliona maraka, koliko je utrošeno, ne vidi se na terenu poručuje Dević. Sporan je kaže i ugovor sa firmom BS Telecom, koja se dovodi u vezu sa SDP-om, dodaje.
„Onda to može značiti samo jedno, da je neko, nekome prilagodio dio ugovora koji je trebao brzo da realizira, da bi brzo mogao doći do finansijskih sredstava“, rekao je Mahir Dević, šef kluba SDA u Skupštini KS.
Iz SDP-a negiraju umješanost u proces izbora izvođača radova te ističu da Dević na ovakav način dezinformiše javnost.
„SDP ni na koji način nije učestvovao u odabiru izvođača“, rekao je Samir Suljević, zastupnik u Skupštini KS (SDP)
Dević smatra da je upravo realizacija ovog projekta jedan od razloga zašto se odugovlačilo sa smjenom prošle vlade, te da je jedan od krivaca i tadašnji predsjedavajući Skupštine Elmedin Konaković.
„Mi smo ovdje kazali da se nekome žurilo da realizira određene stavke iz ugovora, a da ona vrlo sumnjivo korespondira sa razvlačenjem smjene Vlade KS u režiji gospodina Konakovića“, istakao je Dević.
„Zolj, Fišo, raspišu tender, odaberu konzorcij, ne BS Telecom nego Euroasfalt i BS Telecom za izvođenje posla i potpišu ugovor. Za nadzor izaberu Zavod za izgradnju na čelu sa Hulusićem, kadrom iz SBB-a. Situacije se plaćaju kada ih ovjeri nadzor. Nijedna situacija ne može biti naplaćena prije nego nadzor potvrdi“, rekao je Elmedin Konaković, zastupnik u Skupštini KS (NIP).
„Ugovor je potpisao ministar Fišo ispred SDA i to 2018 godine i vi se sada zastupniče Dević čudite zašto je 2020 neko pokrenuo da se nešto radi. Zašto ova vlada već tri mjeseca ne radi na ovom ugovoru, zašto sve stoji i zašto niste još uvijek sve isplatili prvi dio za ova stajališta“, rekao je Igor Stojanović, zastupnik u Skupštini KS (SDP).
A zašto radovi stoje, jedan od razloga je i projekat rekonstrukcije tramvajske pruge.
„Odvodnja koja ide s lijeve strane tramvajske pruge presjeca stajalište i bilo bi pogubno napraviti to stajalište, pa krenuti sa rekonstrukcijom pruge, pa ga opet štemati, što je pogrešan slijed“, rekao je Kalem.
Problem predstavlja i činjenica da okvirni sporazum ističe do kraja ove godine, stoga je neophodno ističe ministar završiti prvu fazu ali krenuti s radovima druge i treće. Skupština KS na kraju je usvojila zaključak kojim se nalaže Uredu za borbu protiv korupcije da ispita sve navode koje su zastupnici iznijeli na sjednici, a koje se tiču utroška te da o tome obavijesti Skupštinu.
Nedim Selimbegović, TVSA