Ministarstvo za odgoj i obrazovanje Kantona Sarajevo kontinuirano radi na unapređenju odgojno-obrazovnog sistema, a sedmicu iza nas obilježile su tri važne aktivnosti: jačanje transparentnosti zapošljavanja, sistemske posjete školama i partnerstvo u otvaranju novih produženih boravaka.
Digitalni konkurs: Stabilnost sistema i jasni rezultati
Zbog pojačanog interesa javnosti i brojnih spekulacija koje su pratile provedbu prvog u potpunosti digitaliziranog konkursa za zapošljavanje u osnovnim i srednjim školama KS, a koji se provodi putem EMIS sistema, Ministarstvo za odgoj i obrazovanje održalo je press konferenciju na kojoj je detaljno pojašnjena procedura, tok procesa i razlozi zbog kojih je digitalni model uveden. Iznesene informacije potvrdile su stabilnost sistema i njegovu usklađenost sa zakonskim procedurama.
Tom prilikom predstavljeni su ključni podaci: zaprimljeno je 81.390 aplikacija od 2.419 kandidata na 2.050 pozicija. Digitalni model razvijen je kako bi se smanjili koruptivni rizici identificirani od strane Ureda za borbu protiv korupcije KS 2021. godine, a pravilnik i softversko rješenje izrađeni su u saradnji sa sindikatima, resornim ministarstvima i Vladom KS. Potpisani sporazumi omogućavaju Uredu za borbu protiv korupcije i Kantonalnoj upravi za Inspekcijske poslove direktan uvid u sve faze postupka. Pojašnjeno je i kako su rješavani prigovori: od 11.489 prigovora, 23% je uvaženo, dok je 4% aplikacija odbijeno zbog objektivnih nedostataka. U tom kontekstu ministrica Naida Hota-Muminović naglasila je:
“Više od 96% aplikacija uredno je obrađeno. Stojimo iza sistema koji je već značajno smanjio koruptivne rizike”.
Direktori osnovnih i srednjih škola dali su punu podršku digitalnom modelu, ističući njegovu pravednost i transparentnost.
Sistemske posjete školama
U okviru redovnih terenskih aktivnosti, ministrica Hota-Muminović, ove sedmice je, sa saradnicima i predstavnicima Instituta za razvoj preduniverzitetskog obrazovanja Kantona Sarajevo, posjetila Osnovnu školu “Malta” i Javnu ustanovu Treća gimnazija Sarajevo. Posjete su obuhvatile obilazak učionica i kabineta, susrete s učenicima i nastavnicima te predstavljanje ostvarenih rezultata i planova škola. Učenici su govorili o svojim iskustvima, potrebama i očekivanjima, a kroz prikazane radove dali su uvid u to kako reformski procesi žive u učionici. Poseban segment posjeta bio je razgovor s nastavnicima o primjeni reformskih rješenja, kabinetskoj nastavi i prioritetima za daljnju stručnu i infrastrukturnu podršku. Terenski rad omogućava precizno sagledavanje potreba škola i efekata dosadašnjih investicija, potvrđujući opredjeljenje Ministarstva da reformske procese prati u praksi, u neposrednom kontaktu sa školskim zajednicama. U ove škole u protekle tri godine uloženo je oko million KM.
Produženi boravak: Partnerstvom do konkretnog rješenja
Paralelno s aktivnostima u školama, Ministarstvo jača partnerstva koja unapređuju uslove za učenike i razvoj školskih programa. Poseban fokus je na širenju produženih boravaka kao važne podrške učenicima nižih razreda i njihovim porodicama. U tom okviru održan je sastanak ministrice s načelnikom Općine Novi Grad Semirom Efendićem, predstavnicima Ministarstva, Vijeća roditelja KS i rukovodstvom škole o uspostavi produženog boravka u Osnovnoj školi Avdo Smailović. Spremnost Općine da obezbijedi i prilagodi prostor otklonila je ključnu prepreku za realizaciju inicijative. Produženi boravak u Kantonu Sarajevo prerastao je u sistemsku podršku porodicama. Dok je 2021. godine bio organizovan u 33 škole, danas se realizira u 52 osnovne škole i obuhvata više od 2.000 učenika, zahvaljujući koordiniranoj podršci roditelja, škola, Vlade KS i dosljednoj politici Ministarstva. Program je prvi put i zakonski prepoznat kao odgojno-obrazovni oblik, čime se potvrđuje njegova važnost za uspjeh učenika i stabilan školski život.
Ministarstvo nastavlja provoditi reformske procese i unapređivati standarde u školama, s ciljem da učenici i prosvjetni radnici imaju sigurno, kvalitetno i podržavajuće okruženje za učenje, rad i profesionalni razvoj.
