Sarajevsko jutro / Nikolić: Publika treba dolaziti u Narodno pozorište i gledati bisere koje ima

Kako se epidemiološka situacija stabilizirala, tako se i Narodno pozorište Sarajevo otvorilo, iz kojeg pristižu samo pozitivne i lijepe vijesti. Pred publikom je već treća, operna premijera “Telefon”, u režiji Aleksandra Nikolića, na sceni Narodnog pozorišta u petak 29. aprila u 19 sati i 30 minuta. Reditelj Aleksandar Nikolić i prvak opere Marko Kalajanović, tim povodom, bili su gosti Sarajevskog jutra.

– Ova opera je relativno kratka, jer nije operski materijal na koji smo navikli, od 2 i po sata do 6 sati. U tih nešto manje od pola sata je komprimirano sve što operska publika voli i očekuje. Baritonska arija ljubavna, baritonska arija gnjeva, jedan ljubavni duet, drugi ljubavni duet, svađe, nesporazumi, kao jedna tempirana, operska bomba ili rolerkoster, jer se u pola sata promijeni veliki broj emocija. To što je djelo kratko uopće ne olakšava izvođačima, nasuprot, baš otežava, jer zahtijeva jednu veliku mentalnu koncentraciju, kao i fizičku koncentraciju – objasnio je redatelj Nikolić.

Ukazao je na divljenje svojim kolegama, zbog izvođenja fizički zahtjevnih stvari koje su već na granici onoga što se radi u mjuziklu, rekavši da je ovo za njega jedna prava operska poslastica.

– Kada volite scenu, još ako ste proveli nekoliko godina na njoj, onda taj posao olahko prelazi u jedno ogromno uživanje. Ukoliko tome dodate suradnju sa Nikolićem i njegovim kolegom Sašom Nikolićem, onda dobijete ogromno zadovoljstvo u samoj pripremi ovoga djela – naglasio je Kalajanović.

Kaže da je ogroman zadatak biti maksimalno koncentiran 25 minuta od početka do kraja, i mentalno i fizički, a prije svega i vokalno.

– Kao solista koji je izvodio operu od tri, četiri sata, moram da primijetim da u takvoj operi čak imate pravo na neku malu grešku, negdje na početku, koju ćete u drugom činu ispeglati, u trećem već zakucati i navesti publiku da potpuno zaboravi na taj propust. Ovdje toga nema, prosto nemate vremena za grešku i za improvizaciju, a upravo zahvaljujući tome gospodin Nikolić je napravio operu koja drži pažnju od prvog do posljednjeg minuta – ističe Kalajanović.

Redatelj Nikolić je poručio da sarajevska publika treba dolaziti u Narodno pozorište i gledati bisere koje ima.

– Radeći po regionu i inostranstvu, moram reći da je ansambl Sarajevske opere posebno duhovit i posebno glumstven. Ne zahjteva se od svih operskih pevača da budu dobri glumci, a često i nemaju glumačku obuku. Međutim, sarajevski operski pjevači su pjevajući glumci i to je uživanje – primijetio je Nikolić.