Prosvjetni radnici apelovali da se razmotri njihov položaj zbog čestih pritisaka i napada od strane roditelja

Usljed sve izraženijeg negativnog odnosa pojedinih roditelja prema prosvjetnim radnicima, u školama dolazi do ozbiljnog narušavanja obrazovnog procesa i radne atmosfere, navode u otvorenom pismu prosvjetni radnici JU OŠ “Fatima Gunić”.

– Kada roditelji omalovažavaju ili ne poštuju učitelje i nastavnike, to može demotivirati nastavno osoblje i utjecati na kvalitetu obrazovanja koje učenici primaju. Kritike koje nisu konstruktivne, prekomjerno uplitanje u metodologiju rada ili nepovjerenje prema stručnosti nastavnika mogu otežati saradnju između škole i roditelja. Nadalje, roditelji izražavaju nezadovoljstvo ocjenama svoje djece, što može stvoriti značajan pritisak na prosvjetne radnike. Česte pritužbe na ocjene, posebno pritužbe koje su emotivno intenzivne ili agresivne, mogu doprinijeti povećanom stresu kod nastavnika, koji se često suočavaju s pritiskom da opravdaju svoje kriterije ocjenjivanja, što može narušiti njihov profesionalni integritet i autonomiju u učionici.

Konstruktivna saradnja između roditelja i nastavnika, zasnovana na međusobnom poštovanju, ključna je za kreiranje pozitivnog obrazovnog okruženja u kojem će se djeca osjećati podržano i motivisano da uče. Otvoreni dijalog i razumijevanje doprinose boljoj komunikaciji, rješavanju problema i zajedničkom cilju – kvalitetnom obrazovanju za svako dijete.

Prosvjetni radnici jedne osnovne škole u Sarajevu su javno podigli svoj glas i uputili apel relevantnim institucijama da se ozbiljno razmotri položaj prosvjetnih radnika u odnosu na sve češće pritiske i napade s kojima se suočavaju, prvenstveno od strane roditelja, a što direktno utječe na njihovo profesionalno dostojanstvo, sigurnost ali i psiho-fizičko zdravlje, poručuju u otvorenom pismu.