Na redovnom MESSpressu tetarskog festivala MESS razgovarano je o projektu Dramadžiluk, te predstavi „Pod oba sunca“ u produkciji Kraljevskog pozorišta „Zetski dom“ iz Crne Gore, u režiji Borisa Liješevića, prema tekstu Ognjena Spahića i po dramatizaciji Stele Mišković. Ova predstava biće na programu 63. MESS-a večeras u 20 sati na sceni Pozorišta mladih Sarajevo.
Predstava „Pod oba sunca“ pretače literarnu dubinu romana Ognjena Spahića u scenski jezik, pod režiserskom palicom Borisa Liješevića. Ova adaptacija prikazuje ljubav u sjeni rata i poraća, izmučenu patnjom, otuđenostima i traumama. Liješevićev pristup dodatno potcrtava emotivnu težinu i kompleksnost djela, prevodeći ga u nezaboravno pozorišno iskustvo.
U predstavi igraju: Varja Đukić, Srđan Grahovac, Marija Maša Labudović, Vule Marković, Goran Vujović, Jelica Vukićević, Jelena Laban.
Stela Mišković koje je radila dramatizaciju, adaptaciju, dramarturgiju romana, kazala je da su intervencije na romanu Ognjene Spahića bile minimalne.
– Uvijek kad govorim o ovoj predstavi govorim da ovo nije ljubavna priča, ali je priča o ljubavi, o transformacijima kroz koje prolazi ljubav – kazala je Mišković.
Režiser Boris Liješević rekao je da je je prvobitno teatar Zetski dom tražio od Ognjena Spahića dramski komad. To je, kaže, trajalo nekoliko godina, Spahić se“mučio“ s pokušajima pisanja drama, da bi na kraju napisao roman.
-To je malo netipično da poručite dramu, a dobijete roman. Međutim ja sam se tome silno obradovao. Meni je taj preokret bio prilično blizak i drag. Najdraže mi je bilo što se pisac osjetio slobodnim da se izrazi onako kako on to najbolje umije i zna. Nema razlike u kojoj je formi djelo nastalo ako sadrži onu dramsku esenciju u sebi i zbog toga sam se neizmjerno obradovao kad sam pozvan da radim ovaj uzbudljiv dramski tekst koji prikazuje raspad jednog sistema, jedne zemlje i kako se s raspadom sistema raspadaju i ljudi, porodice, svjetovi i nekako najvjerniji, najmoralniji sinovi tog sistema najviše stradaju – kazao je Boris Liješević.
Glumica Varja Đukić istakla je da je MESS sinonim za teatar i Sarajevo i to ono Sarajevo koje je imalo kontinuitet teatra pod opsadom.
-Teatar je za sve nas, za moju generaciju, suočavanje s istinom.Neovisno šta se oko nas dešava, koja destrukcija, on i dalje živi. Cijeli ansambl učinio je da nastane jedna kreacija kako bismo nadgradili Ognjenov roman, a posebno je teško raditi na tekstovima za koje vas veže lično iskustvo -kazala je Đukić.
O Festivalu i Sarajevu je govorio i glumac Srđan Grahovac, koji je kazao da se u BiH 90-ih dogodila eksplozija, dok je u Crnog Gori to više bila implozija.
-Mi i dalje osjećamo te posljedica, toga svega što nije izašlo van, pa to sve i dalje bubri i iz toga ispadaju razni čirevi, zbog čega su ovakvi tekstovi važni – naveo je Grahovac.
Na MESSpressu je razgovarano i o novom programu Festivala MESS Dramadžiluk i drami „Tama na rubu grada“ autora Darija Bevande.
Dario Bevanda, jedan od autora dramskih tekstova odabranih za scenska čitanja prvog Dramadžiluka istakao je važnost ovog programa za vidljivost savremenih dramskih tekstova. Bevanda je kazao da smatra da su u Bosni i Hercegovini još uvijek nedovoljno zastupljeni suvremeni dramski pisci, te da se nada da će Dramadžiluk „ promovisati njihov značaj.
-U pisanju ne razmišljam da li će doživjeti postavku na scenu iako sam se ranije time više opterećivao, a zapravo se više trudim da se bavim zanimljivim i aktuelnim društvenopolitičkim pitanjima – kazao je Bevanda.