U večerašnjem izdanju emisije „Polis“ govorilo se o problemima autoprevoznika i transportnog sektora u našoj zemlji. Ko može i na koji način riješiti ograničen boravak bh. vozača u zemljama EU ? Ukoliko se ne riješi njihov problem autoprevoznici u BiH najavuju blokadu graničnih prelaza.
Gosti emisije „Polis“ bili su su Zijad Sinanović, direktor Sektora za transport i komunikacije VTK BiH, Safudin Čengić, predsjednik Uprave Centotransa i putem skype-a Velibor Peulić, glavni koordinator Konzorcija „Logistika BiH“.
Transportni sektor u BiH suočava se s ozbiljnim problemima, a ograničenje boravka vozača u EU – maksimalno 90 dana unutar 180 – direktno prijeti opstanku domaćih autoprevoznika. Ovo pravilo, koje mnogi smatraju diskriminatornim, dovodi do toga da vozači praktično pola godine ne mogu raditi, što uzrokuje velike gubitke i firmama i vozačima, a dugoročno prijeti i većim ekonomskim posljedicama. Sve više profesionalnih vozača napušta BiH i rad nastavlja u Hrvatskoj, Sloveniji i drugim zemljama EU gdje su uslovi znatno povoljniji.
Gospodine Peuliću, za jučer ste bili najavili blokadu državnih granica, ipak to niste uradili, šta se desilo, jeste li uspjeli postići određene dogovore s nadležnima u međuvremenu, od vašeg izlaska na ulice, defilea u Sarajevu ?
„Prije svega, mi nismo odustali – mi smo samo odgodili. Moram reći da smo današnjim razgovorom s Ministarstvom zakazali sjednicu Upravnog odbora za 9. maj. Više neće biti odgađanja – ukoliko 9. maja ne bude vidljivih pomaka, naprosto… kolege koje su tamo, mi se s ovim problemima susrećemo već posljednjih 20 godina”, kaže Peulić.
Ističe da i uprkos brojnim pokušajima da se problemi riješe dijalogom i dalje su primorani govoriti o osnovnim pravima radnika, posebno kada je riječ o pravu na rad vozača u transportnim kompanijama.
“Žao mi je što danas moramo govoriti o ovim problemima, a to je pravo na rad vozača motornih vozila koji su zaposleni u transportnim kompanijama. Ono što je jasno jeste da smo Konakoviću dali određene argumente. On je rekao da će tokom ove sedmice obaviti niz razgovora i sličnih aktivnosti. Kolega Sinanović, kao i naš delegat, svakako su bili i u Briselu“, kazao je Peulić.
Nadležne institucije, poput Vanjskotrgovinske komore, pokušavaju pronaći rješenja kroz bilateralne sporazume i lobiranja, ali konkretni rezultati još uvijek izostaju. Prevoznici traže hitno reagovanje vlasti – kako bi se izbjegla blokada granica i spriječio potpuni kolaps sektora. Potrebne su konkretne mjere: olakšavanje viznog režima, bilateralni sporazumi o radu i podrška domaćim firmama. Ako se ne reaguje na vrijeme, BiH rizikuje ostati bez ključnog kadra u sektoru transporta – profesionalnih vozača – što bi dodatno ugrozilo već krhku privredu zemlje.
