Poslovanje zrakoplovnih kompanija već je nekoliko godina pod pritiskom, no pandemija koronavirusa ove je godine donijela dodatni teret.
Iako je snažna državna finansijska podrška spriječila da u stečaju završe i neki od najvećih globalnih zrakoplovnih prijevoznika, poput njemačke Lufthanse, u idućim mjesecima može se očekivati val stečajeva u tom sektoru, ističu analitičari zračnog prijevoza za CNBC, prenosi Poslovni.hr.
Podaci tvrtke za obradu podataka o turističkom sektoru Cirium pokazuju da su od januara ove godine u svijetu bankrot proglasila 43 komercijalna zračna prijevoznika.
Za usporedbu, lani je propalo 46 zrakoplovnih kompanija, a 2018. njih 56. Veći prijevoznici teže preživljavaju. Naime, od 43 bankrotiranih, 20 je u floti imalo više od 10 zrakoplova, dok je lani propalo 12 takvih kompanija, a 2018. njih 10.
– Bez vladine intervencije i podrške imali bismo masovne bankrote u prvih šest mjeseci ove krize. Umjesto toga, imali smo upravljivi broj stečajeva i vrlo malo potpunih gašenja – ističe Brendan Sobie, neovisni analitičar tvrtke Sobie Aviation.