Online trgovina u procvatu, bh. građani naručuju namirnice, hranu, pelene…
Zbog masovne kupovine putem interneta u vrijeme pandemije svuda u svijetu zabilježen je značajan procvat online trgovine, a građani u Federaciji BiH naručivali su od namirnica i gotovih jela do toalet papira i pelena.
Po dostupnim podacima od trgovaca, putem njihovih dostavnih servisa (webshopova) i putem platformi za brzu dostavu (kurirskih službi), najviše je rasla prodaja osnovnih namirnica i namirnica za pripremu jela, poput ulja, brašna, šećera, riže i tjestenine, te posebno gotovih jela, kazali su Feni iz Federalnog ministarstva trgovine.
Pojačano se kupovala i konzervirana hrana (povrće, riba, paštete), smrznuta hrana, pizze, tjestenine i povrće, te dječja hrana.
Isto tako, zabilježen je i rast potražnje za higijenskim potrepštinama među kojima prednjače toaletni papir i pelene, kao i za sredstvima za čišćenje i dezinfekciju.
Federalno ministarstvo trgovine u ovom periodu zabilježilo je i povećan broj upita vezanih za online trgovinu, a pitali su potrošači ali i trgovci.
“Činjenica da je ovo ministarstvo tokom pandemije zaprimilo veći broj upita kako potrošača za ostvarivanje svojih potrošačkih prava pri online kupovini, tako i samih trgovaca o uslovima za obavljanje djelatnosti online trgovine, itekako govori o utjecaju pandemije na nove navike potrošača, kao i na potrebu razvoja novih digitalnih usluga od strane trgovaca”, navode iz Ministarstva.
Kako dodaju, odredbe kojima se regulira prodaja na temelju ugovora na daljinu propisane su Zakonom o zaštiti potrošača.
Prema jednom od članaka tog zakona propisano je da potrošač ima pravo da bez troškova i bez obrazloženja odustane od ugovora na daljinu u roku od 15 dana. U slučaju odustajanja, potrošač nadoknađuje samo trošak vraćanja proizvoda.
Rok za odustajanje počinje teći od dana kada je potrošač primio proizvod, dok kod usluga rok za odustajanje počinje teći od dana zaključenja ugovora.