Nastavnici KS učestvuju na prestižnim međunarodnim konferencijama: Znanja iz svijeta donose u učionice sarajevskih škola

Kanton Sarajevo drugu godinu zaredom sistemski omogućava nastavnicima, odgajateljima i stručnim saradnicima da učestvuju na prestižnim međunarodnim konferencijama i stručnim usavršavanjima širom svijeta. Program provodi Javna ustanova Institut za razvoj preduniverzitetskog obrazovanja, u saradnji s Ministarstvom za odgoj i obrazovanje Kantona Sarajevo kao sastavni dio kataloga stručnih usavršavanja.

Kroz javni poziv i transparentan proces selekcije, ove školske godine priliku za odlazak na međunarodne konferencije dobilo je 22 nastavnika iz škola Kantona Sarajevo. Konferencije će se održavati u Firenci, Pragu, Zagrebu, Parizu, Budimpešti, s temama koje obuhvataju inovacije u obrazovanju, digitalizaciju, primjenu novih tehnologija i obrazovanje za održivi razvoj.

Kako je pojasnila ministrica Naida Hota-Muminović, cilj programa je jačanje nastavničkih kompetencija i razmjena znanja s međunarodnom obrazovnom zajednicom.

“Nastojimo držati korak s najsavremenijim dostignućima u pedagoškoj misli i praksi. Zato već drugu godinu zaredom omogućavamo odlazak nastavnika na međunarodne konferencije kako bi stekli nova znanja, iskustva i prakse. Po povratku ih prenose kolegama, čime se ono što nauče širi u učionice naših škola. Kada smo otvoreni prema svijetu i pratimo dostignuća, možemo držati korak s trendovima koji oblikuju savremeno obrazovanje te kreirati prilike da na trendove utječemo”, poručila je ministrica Hota-Muminović.

Direktorica Instituta Senada Salihović dodala je da su već vidljivi konkretni rezultati prošlogodišnjih usavršavanja.

“Nakon prošlogodišnjeg ciklusa, kada se vratilo naših 26 nastavnika i kada su prenijeli stečena znanja, vidjeli smo velike pomake i iskorake u primjeni inovacija, kvalitetnijem obrazovanju, kreativnosti i svemu što želimo da bude prisutno u učionicama za dobrobit naše djece”, istakla je direktorica Salihović.

Program međunarodnih stručnih usavršavanja nastavnika pokazuje da kvalitetne obrazovne reforme počivaju na istraživanjima i razvoju nastavničkih kompetencija. Ministarstvo i Institut ovim pristupom jačaju mrežu nastavnika koji doprinose razvoju inovativne prakse u svojim školama i dijele stečena znanja unutar obrazovnog sistema.

Da ovakva iskustva imaju stvarni utjecaj potvrđuju i učesnici programa. Šerif Vrapčević, nastavnik informatike i tehničke kulture u Desetoj osnovnoj školi na Ilidži, smatra da su međunarodne konferencije važan način stručnog napredovanja.

“Odlazak na međunarodne konferencije omogućava nam da upoznamo nove nastavne metode i tehnologije, a stečeno znanje potom prenosimo kolegama”, izjavio je Vrapčević.

Sličnog je mišljenja i Arnela Borovac-Bekaj, dugogodišnja nastavnica u OŠ „Skender Kulenović“.

“Ovo je već druga godina da idemo na međunarodne konferencije i razmjenjujemo iskustva s kolegama iz Evrope. Ono što je važno jeste da vidimo da i mi, kao nastavnici Kantona Sarajevo, idemo u korak s vremenom i potrebama djece”, kazala je Borovac-Bekaj.

Ovaj program, ističu iz Ministarstva i Instituta, predstavlja primjer dobre prakse jer okuplja zajednicu nastavnika spremnih da uče, sarađuju i dijele stečena znanja, na dobrobit učenika i razvoja obrazovnog sistema Kantona Sarajevo.