Ministrica Hota: Sve što se dešava u školama je ogledalo onog što se dešava u društvu

Koliko su sarajevske škole sigurne i šta činimo da spriječimo tragedije poput onih u Beogradu i Zagrebu koje mjere se provode kako bi se osigurale naše škole kako se preveniraju potencijalno rizične situacije i kakva je uloga svih učesnika u obrazovnom procesu? Na ova pitanja odgovore je dala ministrica za odgoj i obrazovanje KS Naida Hota – Muminović.

“Ako mi kao društvo počnemo odgajati mlade buduće generacije kojima argument sile, nasilje, neće biti argument i ako budemo odgajali otporne pojedince koji će biti u stanju da sa argumentima, humanšću da sa svojim stanjem vještinama okrenu ka stvaranju i kreiranju dobrog društva onda dugoročno imamo bolje izglede kao društvo”, kazala je ministrica Naida Hota-Muminović u emisiji Špica.

Tragedija koja se dogodila prošle godine u Beogradu a nedavno u Zagrebu mogla se dogoditi bilo gdje, bilo kome. Šta je učinjeno nakon ovih tragedija kada govorimo o samoj sigurnosti u KS i u našim školama?

“Mi smo kao Vlada KS vjerovatno kao druge vlade u regionu nakon tragičnog događaja koji se desio u Beogradu odmah pristupili analizi protokola kada je u pitanju fizička sigurnost u našim školama. Vlada je tada već u mjesecu maju formirala interresornu radnu grupu čiji su članovi bili iz različitih oblasti. Nakon intenzivnog rada i dobre analize koju su napravili u komunikaciji sa školama. Utvrđeno je da je potrebno uspostaviti jasne protokole o postupanju u slučaju kriznih situacija, obučiti cjelokupno osoblje kako bi povećali sigurnost u školama”, kazala je ministrica Hota.

Na koji način škole prepoznju rizične situacije?

“Svaka škola je u obavezi da napravi vlastiti plan postupanja u slučaju iznenadnog kriznog događaja. Svaka škola ima svoj vlastiti plan, tim koji se bavi time i koji je na raspolaganju direktoru u slučaju krizne situacije je tim koji je zadužen da napravi jedan takav plan kako se ponašamo i u sigurnosnom smislu ali i pedagoškom dijelu kako bi se minimalizirale štete, naravno, prvo po samo zdravlje, potom psihološke štete i u slučaju najbanalnije evakuacije koja se desi, koja se može desiti u školi. Ipak se radi o djeci. To je cjelokpna šema postupanja kako se brzo može ostvariti kontakt sa relevantnim službama koje su tu da pruže neposrednu pomoć u slučaju krizne situacije. Svaka škola ima upustvo kako da izradi planove postupanja u iznenadnim kriznim situacijama”, kazala je ministrica.