Ministrica Hota-Muminović za TVSA: Inkluzija može postati standard života za porodice koje imaju djecu s poteškoćama
Na prijedlog Ministarstva za odgoj i obrazovanje Kantona Sarajevo, Vlada KS je usvojila Program za interresorno unapređenje inkluzije, koji predviđa zapošljavanje neophodnog stručnog kadra u školama, kao i uspostavljanje centara za habilitaciju i rehabilitaciju osoba s teškoćama, o čemu za Sarajevsko jutro govori ministrica predškolskog, osnovnog i srednjeg obrazovanja u Kantonu Sarajevo, Naida Hota Muminović.
– U novoj smo generaciji promatranja pitanja inkuluzije u našem društvu, ne samo u školama. Unapređenja koja sada radimo kroz Vladu KS jesu bazirana na zaključcima Skupštine. Na tematskoj Skupštini KS u februaru, Skupština nas je obavezala da kao Vlada napravimo jedan interresorni plan djelovanja kada je riječ o inkluziji – objasnila je ministrica.
Kaže da se već kod definiranja nacrta i prijedloga budžeta i usvojenog budžeta po mnogim resorima otvorila stavka inkluzije i rane intervencije, tako da se krenulo korak unaprijed sa rješenjima, pri čemu ističe da se inkluzija može samo do kraja konzumirati i da ona može postati standard života za porodice koje imaju djecu s poteškoćama i za djecu s teškoćama.
– Osim Ministartva za odgoj i obrazovanje, koje je nosilac aktivnosti, Ministarstvo za zdravstvo je primarni nosilac rane intervencije – od trenutka kada se utvrdi da postoji. Potom, Ministarstvo za rad i socijalnu politiku, kao i njihovo porodično savjetovalište koje pripada tom resoru, čiji je cilj ohrabriti porodice, jer porodici treba neko vrijeme da prihvati da će s enositi s novim izazovima – objasnila je.
Podsjeća na plan uspostavljanja dva centra za rad i razvoj, koji će biti prilagođeni prostorom, te imati angažirane stručanjake, odnosno edukatore, rehabilitatore, logopede, ili kako ministrica tvrdi: “Sve ono što treba da dijete postigne visok nivo funkcionalnosti i da se može uključiti u redovne škole, čim prođe prvi tretman i intervenciju.”
Također je istakla da će novi trolejbusi imati prilagođen pristup osobama s invaliditetom.
– Inkluzija podrazumijeva jak ambijent i jake nastavnike koji to mogu iznositi, te da imamo jaku i tipičnu djecu koja će na ispravan način odgovoriti na inkluziju – zaključila je ministrica.