Konkurs Narodnog pozorišta Sarajevo: ‘Na slovo F’ najbolji dramski tekst

Na konkurs Narodnog pozorišta Sarajevo za najbolji dramski tekst o temi “Jeste prokletstvo doba ovoga u tom što ludi vode slijepe” pristiglo je 28 tekstova poslanih pod šifrom. Izbor najboljeg dramskog teksta izvršio je stručni žiri/ocjenjivački sud kojeg je imenovao NPS.

Narodno pozorište Sarajevo obavještava sve kandidate da je komisija jednoglasnom odlukom odabrala najbolji tekst pod naslovom “Na slovo F”, a pod šifrom “Noć iguane”.

Napominje se da je otvaranjem koverte sa šifrom nakon odabira teksta komisija ustanovila kako je autorica nagrađenog teksta Lejla Kalamujić.

Najbolji dramski tekst bit će nagrađen u ukupnom neto iznosu od 7.000 KM sa plaćenim porezom i doprinosima, što će biti regulisano zasebnom odlukom i ugovorom sa autoricom/autorom. Ovaj iznos ujedno je i otkup prava za mogućnost štampanja i izdavanja nagrađenog dramskog teksta u knjizi ili drugoj vrsti štampane ili elektronske publikacije, u izdanju NPS, uz mogućnost organizovanja javnog čitanja ili bilo kojeg drugog oblika promocije i prezentacije nagrađenog djela.

Pristigli tekstovi, napisani na bosanskom, hrvatskom i srpskom književnom jeziku, vrlo su raznorodni po temama, žanrovima, stilu i vrstama dramskog pisma, saopćeno je iz NPS.

Jednoglasnom odlukom za najbolji tekst na ovogodišnjem konkursu proglašen je tekst “Na slovo F” potpisan šifrom “Noć Iguane”.

Prema mišljenju članice i članova komisije, ovaj tekst suvereno se izdvojio među svim ostalim tekstovima visokom kvalitetom koja se očituje u nekoliko važnih osobina teksta.

Odabrana tema – postratna, posttraumatska suvremenost urbanog Sarajeva – obrađena je na neuobičajen i u bosanskohercegovačkoj dramskoj književnosti do sad gotovo neiskorišten način – analizom individualne margine unutar socijalne margine, dubinskim poniranjem u nepoznatu stvarnost jednog potpuno izoliranog i nevidljivog svijeta društveno neprivilegiranih osoba s emocionalnim i mentalnim poteškoćama.

Dijalozi, tretman likova, struktura i razrada materijala u tekstu kao i razvoj postdramskog izvedbenog teksta ukazuju na vrlo visoku razinu poznavanja zakonitosti suvremene dramaturgije i profesionalnu zrelost autora/autorice.

Jezik korišten u dramskom tekstu bogat je, poetičan, stilski iznijansiran i uvjerljiv u svojim različitostima ovisnim o karakteru likova koji govore i situacijama u kojima se govori.

Posebna vrijednost teksta je njegova društvena angažiranost. Koristeći se elementima dokumentarizma, ispovjedne forme ličnog svjedočenja, fikcije, konstrukcije i postdramskih komentara situacije, tekst postavlja neugodna pitanja umjesto da daje neopozive odgovore. “Na slovo F” tako  poziva na suočavanje i računa s empatijom potencijalne publike kao s polazišnim mjestom zajedničkog osvještavanja društvenih problema potisnutih na margine i zanemarenih. Dajući svoj glas onima koji nemaju prava glasa, čineći vidljivim one koji su društveno nevidljivi, tekst koristi estetska sredstva kako bi ostvario etičke ciljeve. 

Po svim navedenim osobinama tekst “Na slovo F” suvereno se svrstava u krugove suvremenog europskog postdramskog pisma, i predstavlja dobrodošlo i korisno osvježenje i osnaženje u novijoj bosanskohercegovačkoj drami, navodi se u obrazloženju žirija.