Jašarspahić za Biznis: Domaći proizvodi “Made in BiH” trebaju biti istaknuti u svim prodavnicama i centrima

Ove sedmice u emisiji Biznis govorili smo o cirkularnoj ekonomiji, reciklaži, zaštiti okoliša, digitalizaciji, standardima, finansijskim strategijama, tržištu rada. Gost emisije je predsjednik privredne komore Federacije Mirsad Jašarspahić.

Kako se aktuelna politička situacija reflektira na privredne subjekte

Jašarspahić smatra da svaka odluka, koja se donosi na nivou države, ona treba da bude u pravcu kreiranja poslovnog ambijenta. Ukoliko se dobro iskreira taj ambijent, onda će u toj zajednici biti više proizvodnih kapaciteta, više fabrika, više zaposlenih ljudi.

– Razumijem da država, odnosno ministarstva, nadležne institucije, vlade i tako dalje, brinu i o drugim stvarima u životu. Postoje budžetski korisnici, postoje budžeti iz kojih se neke stvari kreiraju i tako dalje. I, upravo najveći problem je naći taj optimalan balans, da maksimalno date privrednim subjektima, olakšate mi, koliko god je to moguće, praveći programe nekih poticaja za podržavanje nekih kompanija, koje mogu biti integrativni faktor u nekoj sredini, koja će pomoći da se uz nju razvije još deset, dvadeset drugih, naglašava Jašarspahić.

Imamo li mi dovoljno, poticajnih mjera? Za našu privredu koja i živi u nesigurnom ambijentu ?

Jašarspahić je mišljenja da BiH treba koristiti prednosti, pa navodi primjer kako je u BiH najstabilnije snabdjevanje električnom energijom od cijelog regiona.

-Odgovorno tvrdim da u BiH ima puno stvari, po kojima može biti u prednosti, u odnosu na zemlje regiona. Onda vam, sve to što imate, kvari taj politički ambijent, odnosno političke prepirke, političke neke akcije itd. Nije tajna da su se na ovim prostorima uvijek sukobljavali kako unutrašnji, tako i vanjski interes. Tako da ono što privednici očekuju od nadležnih institucija i ministarstava je da se maksimalno uključe u programe poticaja, za podršku onima koji, mogu biti integratori sistema. Za podršku onima koji će predvoditi, izvoz i dalje sa što većim tim prenosom na druge kompanije itd. do onih za poticanje novih biznisa u granama industrije. Govorimo o kompanijama koje su izvoznici itd. Međutim, i cijelo vrijeme, isto tako je važno da se priprema ambijent za što veći i sigurniji plasman proizvoda na domaće tržište. Da bi zaštitili domaće tržište, da robe široke potrošnje koje se nalaze u centrima, i prodavnicama budu, koliko god je to moguće, iz Bosne i Hercegovine, zaključuje.

BUSINESS 19 03 2025