Internet u funkciji učenja, BiH mapirala podatke o geolokaciji i pristupu škola internetu
Bosna i Hercegovina je prva evropska zemlja van Evropske unije (EU), koja je u okviru globalnog GIGA programa mapirala podatke o geolokaciji i pristupu škola internetu, što predstavlja bitnu prekretnicu u cilju poboljšanja kvaliteta obrazovanja u BiH i, ujedno, čini značajan doprinos obilježavanju 17. maja – Svjetskog dana telekomunikacija.
GIGA, globalni program uspostavljen je 2019. godine, kao rezultat zajedničke inicijative UNICEF-a i Međunarodne unije za telekomunikacije, sa strateškim opredjeljenjem da se svim školama u svijetu do 2030. godine obezbjedi pristup internetu.
Na GIGA mapi trenutno je locirano 2007 osnovnih i srednjih škola u BiH, od kojih više od 30 posto nema pristup internetu.
Direktor Regulatorne agencije za komunikacije (RAK) Draško Milinović i šefica misije UNICEF-a u BiH Rownak Khan razgovarali su o narednim koracima kojima će se nadležnim vlastima omogućiti planiranje neophodnih investicija, kako bi svakom djetetu u Bosni i Hercegovini bio osiguran pristup informacijama, odnosno kvalitetnim sadržajima za učenje.
Razgovor je zaključen dogovorom o implementaciji monitoringa internet umreženosti škola u realnom vremenu, kojem će se pristupiti u drugoj polovini ove godine.
Khan se posebno zahvalila Agenciji na dosadašnjoj podršci i iskazanom visokom stepenu profesionalizma i saradnje.
U međuvremenu, održan je i radni sastanak predstavnika globalnog GIGA tima sa predstavnicima Agencije i UNICEF-a, na kojem su definisani dalji prioriteti u radu, a to su – definisanje strateških institucionalnih partnera na svim nivoima vlasti u BiH, kao i pripreme za formiranje krovnog ekspertskog i institucionalnog tima koji bi u narednom dugoročnom periodu koordinisao strateški okvir i punu tehničku implementaciju ovoga projekta.
RAK i UNICEF u BiH u oktobru prošle godine potpisali su Memorandum o razumijevanju, kojim su, pored ostalog, izrazili interes i opredjeljenje za zajednički rad u domenu prioritetnih interesovanja i strategije komunikacije, među kojima je kao jedan od prioriteta navedeno unaprjeđenje digitalne i medijske pismenosti, sigurnosti djece u medijima i online prostoru, saopćeno je iz RAK-a.