Pred učenicima devetih razreda i njihovim roditeljima velika je dilema u koju srednju školu upisati. Prema statistici Službe za zapošljavanje i preporuci poslovnog sektora, savjetuje se upis u strukovne škole poput Srednje škole metalskih zanimanja. Ova škola uz ponudu različtih zanimanja nudi obrazovanje koji omogućuje brzo zaposlenje.
Uskladiti obrazovanje prema potrebama privrede i odluku o daljem školovanju prepustiti djeci, preporuke su struke i nauke. Da oni mogu dobro odlučiti primjer su učenici vazduhoplovnog smjera Srednje metalske škole koji su dobili stipendiju Ministarstva odbrane i osiguran posao u vazduhoplovnoj bazi Rajlovac.
-Nisam pogriješila, privuklo me zrakoplovstvo zato što ovaj smjer rijetko gdje ima, imam dobro obrazovanje, a nakon škole slijedi posao – kaže učenica Amina Aldanović
-Škola mimo ovog zanimanja nudi i niz drugih atraktivnih zanimanja, tako da smatram da je ona odličan izbor – ističe učenik Rijad Nesiren.
-Nisam pogriješio što sam se opredijelio za ovaj smjer jer nudi mnogo mogućnosti, a škola daje dobru osnovu tome – kaže učenik, Tarik Konak.
Oni koji upišu neko od zanatskih zanimanja neće pogriješiti jer je za njih potražnja najveća i to ne samo firmi iz BiH, ističe uprava. Škola ima potpisane ugovore sa 35 firmi iz KS u kojima učenici obavljaju praksu i dobijaju novčanu naknadu u vidu stipendije.
-Mogu reći kad je u pitanju dualno obrazovanje da smo mi već u to krenuli iako nije donesen zakon, ali s našim nastavnim sistemom mi podržavamo reformu i spremni smo – poručuje Elvedin Lukač, pomoćnik direktora Srednje škole metalskih zanimanja.
Već se krenulo i s obukom nastavnika iz kurikularne reforme u dijelu opće-obrazovnih predmeta, a priprema se i za stručno-teoretske.
-Krenuli smo s dugo očekivanom reformom i mislim da će ona donijeti rezultate i postići jednu sinergiju svih strana i nas i sindikata i Ministarstva i privrede, bez toga nema naprijed – kazala je Irma Behulović, direktorica Srednje škole metalskih zanimanja.
Obrazovanje prilagođeno interesima učenika i poslovnog sektora, krajnji je cilj koji bi se trebao postići reformom. No, da bi ona uspjela treba promijeniti i shvatanje da je najvažnije biti odličan, a ne afinitet djeteta i njegova budućnost, te da su zanatske škole samo za loše đake, ukazuju eksperti.