Bez saobraćajnih pravila i propisa električni romobili su opasnost za učesnike u saobraćaju, ali je ugrožena i njihova sigurnost. Zakon na nivou države ne postoji, pa je ovo pitanje regulisano isključivo na nivoima entiteta, odnosno kantona. Bosanskohercegovački auto-moto klub organizirao je okrugli sto o ovoj temi.
Na nivou Kantona Sarajevo dio problema električnih romobila riješen je izmjenama Zakona o uređenju saobraćaja, prema kojim se biciklisti i vozači električnih romobila ne smiju kretati pješačkim površinama nego isključivo biciklističkim stazama. Ukoliko njih nema, kretanje je dozvoljeno ivicom kolovoza.
“Uvijek će postojati momenti gdje nisu izgrađene biciklističke staze, dakle ovdje se a priori misli na činjenicu da je potrebno intenzivirati izgradnju biciklističke infrastrukture u gradovima, a na momentima, gdje ne postoje izgrađene biciklističke staze, kao što su dionice van grada, neke lokalne saobraćajnice, nije opravdano zabraniti upotrebu vožnje biciklom ili romobilom, nego je u tom slučaju propisano da se kreću ivicom kolovoza” objašnjava Mirzet Sarajlić, sudski vještak saobraćajne struke.
Profesor Osman Lindov sa Fakulteta za saobraćaj i komunikacije, kazao je: Zakon bi trebao na državnom nivou, i prepisati, ja sam govorio, da prepišemo jer je Hrvatska lutala i ono što je Hrvatska uradila svojim zakonom o sigurnosti u prometu a to je da je najbolje rješenje za to da se dozvoli da se kreću i kuda se kreću pješaci ali to je sa posebnom sigurnošću kada se krećemo među pješacima, a nikako da se ne kreću kuda se kreću motorna vozila.
Korisnici električnih romobila smatraju postojeće zakonske odredbe neadekvatnim. Isto to misle i pješaci koji se sve češće osjećaju ugroženo jer vozači romobila ne koriste ni bicikilističke staze.
Tamo gdje nema biciklističke staze moramo po cesti, naravno da nisam zadovoljna sa takvom odlukom i smatram da ako ja budem vozila po cesti, vrlo lahko mogu biti oborena i smrtno stradati.
Da su električni romobili, koji su sve dostupniji i masovniji u upotrebi, postali opasnost iako su ekološki prihvatljivi – upozoravaju i iz BiHAMK-a, koji je okupio stručnjake iz te oblasti da bi razgovarali o ovom problemu.
Problem je, navode iz BiHAMK-a, i to što sva kantonalna ministarstva unutrašnjih poslova nemaju evidenciju o tome u kojem broju su uzročnici saobraćajnih nezgoda upravo korisnici električnih romobila. Do trenutka emitiranja priloga, iz MUP-a KS ni mi nismo dobili odgovor