online slots game malaysia
SarajevoVijesti

Bešlić: Prije dvije godine zatekli smo 10 miliona duga, danas poslujemo pozitivno

Interesovanje javnosti u Kantonu Sarajevo za stanje okoliša, uređenje javnih zelenih površina i urbanu higijenu općenito iz godine u godinu sve više raste, a česta tema među građanima jeste i spremnost sarajevskih komunalnih preduzeća s kojom dočekuju radnu sezonu. “KJKP Park” ove godine ulazi u svoju 70. ljetnu sezonu, a prema riječima direktora Adisa Bešlića ove godine u nju se ulazi spremno i – nakon dužeg perioda – stabilno u poslovanju.

  • Gosp. Bešliću, prije nešto manje od dvije godine stupili ste na čelo KJKP Park, pred samu ljetnu seznu. Sjećamo se da je bilo puno pritužbi i pisanja na održavanje zelenih površina te sezone, koje su nakon kraćeg perioda utihnule. Šta se to u posljednje dvije godine promijenilo u Parku i zbog čega smatrate da Park ove godine znatno spremnije dočekuje poslovnu sezonu?
    – Kada sam prije dvije godine zajedno sa svojim kolegama imenovan u rukovodstvo ovog preduzeća, zatekli smo milionska dugovanja. Posebno se to odnosilo na dugovanja za PIO koja su nastala u period 2013-2016 godine. Time je poslovanje ovog preduzeća bilo gotovo u potpunosti limitirano samo na svoje postojanje, i to do konca 2026. godine. Dakle, radilo se o dugu koji je s kamatama narastao na gotovo 10 miliona KM. Pored dugovanja, zatekli smo i dotrajale mašine i opremu, neracionalne rashode u brojnim segmentima, demotivisane radnike i td. Uz izazove redovnog poslovanja i poteškoća s kojima smo se susretali, uz sve nove pokrenute projekte i obnovu mehanizacije i opreme, krajem 2022. godine preduzeće je, uz podršku osnivača – Vlade i Skupštine KS, uspjelo riješiti cijeli dug prema Poreznoj upravi FBiH. Danas imovina preduzeća više nije pod hipotekom. Nestalo je opravdane bojazni da će Park zbog tog dugovanja za par godina prestati s radom ili otići u stečaj, da će radnici završiti na ulici bez posla, a sistem održavanja javnih površina u kolapsu. Na to smo ponosni. Napravili smo preduslove za put razvoja, obnove, proširenja, modernizacije preduzeća, jer nema više tereta koji je Park godinama vukao unazad.
  • Pored rješavanja problema dugovanja i hipoteke, Park je prošlu godinu završio pozitivno i u drugim segmentima poslovanja?
    Kada smo došli godišnji gubitak preduzeća u poslovanju bio je 500.000 KM. Stabilizacijom poslovanja već u drugoj polovini 2021. godine postigli smo pozitivan finansijski rezultat i završili tu 2021. godinu “u plusu” od 97.535 KM. Zatečeni gubici i stanje koje smo zatekli bili su nam osnova za pripremu strategije za poslovnu 2022. godinu. Da smo stvari dobro postavili najbolje govori naš Izvještaj o poslovanju za 2022. godinu i rezultat koji iznosi 2.102.403,00 KM. Dakle drugu godinu zaredom Park ostvaruje pozitivan finansijski rezultat.  Uporedo s otplatom dugovanja i finansijskom stabilizacijom preduzeća poboljšali smo učinak rada, uveli značajne novine u procesima i donijeli nove projekte, te umnogome obnovili mehanizaciju, opremu, vozni park…
  • Kako se postignuti rezultati refektiraju na rad preduzeća i kvalitet usluga, te kakvo poslovanje preduzeća očekujete u budućnosti?

-Još u februaru objavilli smo da smo spremni za ljetnu sezonu. Prošle, ali i početkom ove godine izvršili smo nabavku novih mašina, alata za rad, nove mehanizacije, vozila za prijevoz radnika, jer Park djeluje u sedam općina Kantona Sarajevo i nužno je postići adekvatnu mobilnost radnika kako bismo obaveze I projekte izvršavali efikasnije i brže. Kao ilustraciju moram naglasiti jedan podatak, a to je da je oprema koju smo zatekli bila u takvom stanju da je amortizovana gotovo 80%, a neke mašine i  vozila i 100%, i to je trajalo godinama. Analizirajući ljudske resurse, utvrdili smo da je prosjek starosti kolektiva oko 50 godina i da godinama nije izvršen prijem radnika čiji je angažman bio neophodan na terenu. Proveli smo konkurse i ojačali kolektiv za gotovo novih 30 radnika, stručnih lica, KV radnika u ovom vremenu kada nedostaje kvalifikovane radne snage. To je značajan iskorak, posebno važan i neophodan za spremnost u novoj sezoni. Organizaciono ćemo biti puno efikasniji. Donijeli smo novi Pravilnik o sistematizaciji radnih mjesta i neće se više dešavati da u jednoj jedinici imamo puno ljudi a malo posla, a u drugoj malo ljudi a puno poslova.

  • Često su pristizale žalbe na Park za neuređenost površina i generalno poslove koji uopće nisu u nadležnosti Parka. Kako to objašnjavate, je li riječ o slabijoj upućenosti šire javnosti ili možda namjernim pokušajima stvaranja loše slike o radu preduzeća iz političkih ili drugih razloga?
    – Sve argumentirane kritike saslušamo, analiziramo ih i nastojimo unaprijediti svoj rad. Na neke koje nisu argumentirane ponekad odgovorimo s ciljem istinitog informisanja javnosti. O našim nadležnostima već smo javno govorili ali nije zgoreg ponoviti. Preduzeće Park u svojoj nadležnosti redovnog održavanja na godišnjem nivou ima 2,9 miliona kvadratnih metara javnih zelenih površina u Kantonu Sarajevo, kako je predviđeno Programom održavanja javnih zelenih površina koji se finansira iz Budžeta KS. S obzirom da u KS ukupno ima oko 8 miliona kvadratnih metara zelenih površina, preduzeću Park je Programom resornog Ministarstva dodijeljeno na nešto više od jedne trećine površina, tačnije oko 37%. Dakle preduzeće Park nažalost nije nadležno za sve zelene površine u Kantonu i ono samostalno ne može širiti svoj djelokrug. Resorno Ministarstvo za komunalnu privredu KS može proširiti taj djelokrug i procenat površina te iznaći sredstva za taj posao, a Park je spreman i na zahtjevnije zadatke jer je preduzeće sada kapacitirano. Od onoga što nam je povjereno od zadataka u 2022. godini s aspekta statistike ocjenjuje se izuzetno uspješnim – svi planirani i vanredni i sezonski radovi u potpunosti su realizirani, čak i višestruko uvećani upoređujući ih s ranijim periodima.
  • Jasno je da zbog interesovanja i potreba građana priželjkujete proširenje djelokruga, ali i trenutno održavanje skoro tri miliona kvadrata zelenih površina je zahtjevno, s obzirom da nisu sve površine tako pristupačne a neke su izuzetno udaljene od grada? 
    -Tih gotovo tri miliona kvadratnih metara travnatih površina je pokošeno tokom sezone 2022. mnogostruko. Površine su kategorisane Programom u tri grupe. Od aprila do novembra mašinski i ručno su u potpunosti pokošene u prosjeku skoro šest puta, što je oko 16.5 miliona m2 travnjaka. I u tom dijelu pokazujemo znatno veću produktivnost, jer smo recimo u 2021. godini pokosili 13.7 miliona m2 travnjaka, dakle imamo povećanje od preko 2.7 miliona m2 u jednoj godini. Čišćenje svakog kvadrata javnih zelenih površina u prošloj godini izvršeno je više od 51 puta, za svih 2,9 miliona kvadrata obuhvaćenih Programom održavanja, dok je u godini prije taj posao obavljen 47 puta. Dakle i tu bilježimo poboljšanje učinka za blizu 10%.

Smatram da sam dužan još jednom pojasniti. Građani uglavnom ne vide tu liniju u smislu nadležnosti, ali svakako je ona vidljiva u pogledu čistoće, zapuštenosti ili urednosti. Mi već dvije godine na određeni način tražimo da nam se povjeri ako ne svih 8 miliona kvadrata onda barem većinski dio. Apsurdno je da naselja poput Šipa, Stupa, Nove Vogošće, javnih površina u padinskim i rubnim dijelovima općina, u Ilijašu, Hadžićima nikada nisu povjerila na održavanje. Naravno za to održavanje i uređenje potrebno je i da se odrede finansijska sredstva, a mi smo spremi izvršiti sve te poslove. U posljednje dvije godine pokazali smo da možemo održavati i čistiti i historijske spomenike, spomen parkove, spomen obilježja i slično, a građani samo tako mogu imati potpunu uslugu i samo tada neće izgledati da je u pitanju prebacivanje odgovornosti

  • Prošle godine preduzeće Park, osim redovnih poslova, realiziralo je i niz vanrednih akcija čišćenja, hoće li ih biti i ove sezone?
    -Mi smo osim za redovnu sezonu spremni i za velike i koordinirane akcije. Preduzeće Park je od proljeća do jeseni prošle godine samostalno organiziralo ili bilo direktni učesnik pet velikih akcija čišćenja površina koje nisu obuhvaćene redovnim održavanjem kao i onih koje su zbog svoje frekventnosti, gravitiranja i pozicije zahtijevale dodatni stepen komunalne čistoće i hortikulturnog uređenja. Prva je bila Parkova samostalno predproljetna akcija u sedam općina u KS, a potom u organizaciji Ministarstva komunalne privrede KS i velika proljetna akcija čišćenja.  Bili smo i direktni učesnik akcije “Očisti- recikliraj” u okviru koje je Park izvršio čišćenje i hortikulturno uređenje 17 školskih dvorišta.  U četvrtoj akciji smo izvršili higijenu i komunalno čišćenje na ukupno 2.785.000 m2 zaraslih i otpadom zaprljanih javnih površina, te mašinsku košnju i uklanjanje samoniklog rastinja na gotovo pola miliona m2 takvih površina. Od otpada je očišćeno 179.000 m2 pješačkih staza, pločnika i prolaza.
    Krajem godine realizirali smo i vrlo značajnu, sa aspekta inkluzije izuzetno bitnu akciju uređenja 14 dvorišta odgojno-obrazovnih ustanova, dva vrtića, 11 dvorišta osnovnih škola i jednog dvorišta srednje škole na području devet općina u KS. Projekat je osim hortikulturnih radova i uređenja podrazumijevao sadnju 136 novih mladih stabala i više od 1.600 sadnica ukrasnog grmlja. Projekt je u potpunosti realiziran u režiji preduzeća Park, a cjelokupan sadni materijal vlastiti je rasadnički proizvod Parkovih rasadnika u Nedžarićima i Sokolović Koloniji. Inače, preduzeće Park je tokom posljednje dvije godine u Sarajevu zasadilo 1.500 stabala i to iz vlastite rasadničke proizvodnje Parkovih rasadnika. Ranijih godina praksa je bila sadnja stabala kupljenih sadnica od različitih dobavljača.
  • Preduzeće Park najavljuje novitete i u Pionirskoj dolini. Najavljivana je izgradnja zimovnika?
    -Nakon više od 10 godina prvi put u Pionirskoj dolini počela je i gradnja objekta visokogradnje. Riječ je o čvrstom objektu za koji smo također u drugoj polovini 2022. godine obezbijedili sredstva. Temelji novog objekta su već u pripremi. U pitanju je zimovnik, a njegove ruševine posjetioci su nažalost gledali gotovo 30 godina, jer je uništen u ratnim razaranjima 1992. godine. Novi zimovnik donijet će lakši i jednostavniji rad našim službama koje su zadužene za životinje u zoo vrtu, kartoteku, prostor za buduću modernu hladnjaču za skladištenje hrane i dr. Možda i najvažnije, gradimo i salu za edukaciju, a Pionirska dolina i zoo vrt postat će mjesto za edukaciju 17.000 sarajevskih učenika. To je za nas izuzetno značajan projekat.
  • Edukacija učenika je obrazovni program, zoo škola ili?

-ZOO škola u Pionirskoj dolini za osnovce razredne nastave u KS, projekat je koji obuhvata izvanučioničnu nastavu u okviru predmeta „Moja okolina“. Organizira se kao škola u prirodi za učenike od I do III razreda. Prvi je projekat ove vrste, koji bi se po ugledu na evropske i svjetske zoološke vrtove kroz zoo školu realizirao u zoo vrtu u Sarajevu. Projekat je i sveobuhvatan, cjelovit i realizira se u saradnji sa odgojno- obrazovnim institucijama i to kroz Program obrazovanja koji bi bio usvojen i odobren od strane nadležnog Ministarstva obrazovanja KS. Karakteriše ga cilj da svako dijete uzrasta od 6 do 10 godina starosti barem jednom boravi u posjeti zoo vrtu u svom gradu i glavnom gradu svoje države, organiziranu i propraćenu uz nadzor obrazovne institucije (Ministarstva i osnovne škole). Te aktivnosti realizirao bi tim prosvjetno-pedagoških i stručnjaka zaposlenih u zoo vrtu. Bio bi i trajno uvršten u nastavni plan i program za svaku školsku godinu, naglasio je Adis Bešlić, direktor KJKP Park.

4.2 5 votes
Article Rating

Show More
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x

Koristimo kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Nastavkom pregleda web stranice slažete se s uvjetima korištenja.

trusted online casino malaysia