Iako biblioteke statistički u zadnjih par godina ne bilježe pad stalnih korisnika, Bosna i Hercegovina se ne može pohvaliti čitalačkim navikama i možemo reći da se s knjigom druži svega 30 posto građana (ne ubrajajući učenike i studente), a oni pročitaju u prosjeku deset knjiga godišnje, kazali su za Fenu iz Društva bibliotekara Federacije BiH.
– S knjigom se ovdje druži svega 30 posto građana koji pročitaju u prosjeku deset knjiga godišnje, a naravno, postoje strastveni zaljubljenici knjige, zatim znanstveni radnici i istraživači čiji je prosjek mnogo veći – kazala je Nina Bunjevac Salkić iz Društva bibliotekara FBiH.
– U bibliotekama nastojimo kreirati ugodnu atmosferu za mališane, te kroz igru, radionice, gostovanje autora za djecu i druge kreativne programe učiniti knjigu i čitanje privlačnim, ali samo po sebi to nije dovoljno i uvijek je otvoren poziv roditeljima i zajednici u cjelini da nam se pridruže u našim nastojanjima. Djeca, prema našim anketama, ali i prema izvještajima iz dječjih odjeljenja, vole sami birati naslove, prate noviju književnost za djecu i prilično se negativno odnose prema dijelu lektirskog programa. Više će ih okupirati svijet fantastike, uzbudljive, njime prilagođene horor priče, vole enciklopedijska izdanja za djecu kroz koja se upoznaju s oblastima koje ih zanimaju. Sve u svemu, s malo strpljenja, oni postaju ‘knjiški’ znalci i svoju radoznalost zadovoljavaju traganjem kroz police biblioteka – kazala je Bunjevac Salkić.
Naglasila je kako djeca čitaju onoliko koliko ih u obitelji, vrtiću ili školi potiču na to da zavole knjigu.
Ističe kako je čitanje temelj izgradnje društva znanja.
– Ako znamo da iz čitanja proizlaze sva naša znanja, onda je jednostavno zaključiti da je čitanje temelj izgradnje društva znanja. Ne težiti takvom društvu nas unaprijed osuđuje na zaostajanje i to ne samo u kulturi, nego u svim segmentima rada i djelovanja. O kakvom cjeloživotnom učenju, o kakvom osobnom i kolektivnom razvoju govorimo ako ne poznajemo knjigu, ako ne umijemo funkcionalno čitati? Promoviranje čitanja je posao zajednice i bez odluke države da kontinuirano provodi kampanje koje potiču čitanje, i ako se u aktivnosti ne uključe obrazovne ustanove, mediji i sve druge društvene strukture, same biblioteke, koje ionako nemaju veliku podršku na bilo kojem nivou, neće moći popraviti ovo stanje – kazala je Bunjevac Salkić.