Srednjoškolci po završetku srednje škole moraju suočiti se sa odlukom o tome koju profesiju izabrati, šta studirati, a da to bude posao koji ispunjava, koji donosi radost i koji motivira na građenje karijere koju volite, a koliko je bitno pratiti tržište rada prilikom upisa na fakultete, objasnila je gošća Sarajevskog jutra, prof. dr. Arzija Pašalić, dekanesa Fakulteta zdravstvenih studija UNSA.
– Oni koji se odluče biti zdravstveni profesionalci moraju imati empatiju za to, jer su to zanimanja koja iziskuju posvećenost i emociju. Kada srednjoškolci biraju zanimanje kojim će se baviti, poenta je obezbijediti im pravovremenu informaciju, te da su im one uvijek dostupne kako bi na osnovu toga izabrali ono što im se dopada – poručila je.
Kaže da Univerzitet u Sarajevu vodi jedinstvenu kampanju za upis studenata na fakultete, te da se srednjoškolcima nude promotivi filmovi, koji su objavljeni na društvenim mrežama, uz što napominje da je već dugi niz godina tradicija Fakulteta zdravstvenih studija promovisanje Fakulteta na način posjećivanja srednji škola gradova Federacije Bosne i Hercegovine, kao i njenog manjeg entiteta Republike Srpske, pri čemu se predstavlja studij.
– Imamo sedam studijskih programa koji imaju zajedničku prvu godinu, odnosno opće predmete koje svi zdravstveni profesionalci moraju proći, kao što su Psihologija, Sociologija, Etika komuniciranja, a od druge godine svako kreće na svoj studio, koji su mnogo raznorodni, od kojih; studij Fizioterapije, studij Laboratorijskih tehnologija, studij Radioloških tehnologija, studij Sanitarog inžinjerstva, studij Zdravstvene njege, studij Babičarstva, studij Zdravstvenog nutricionizma.
Posebno ističe da su nastavni planovi i programi usklađeni sa direktivom Evropske unije.
Ove godine smo radili izmjene i dopune nastavnog plana i programa koje smo inovirali jer svaki put kada nam je po zakonu dozvoljeno, kada izvodimo jednu generaciju, onda inoviramo. Ovo su profesije koje se u svijetu jako brzo razvijaju, posebno u tehnološkom smislu. Pratimo šta se dešava prvo u Evropskoj uniji, pa u svijetu, te inoviramo u smislu novih predmeta i izbornih predmeta. Bez imalo skromnosti, to su moderni nastavni programi koji prate profesionalne trendove i ono što je neophodno zdravstvenim profesionalcima u konačnici kad se budu bavili svojim poslom – objasnila je dekanesa.