Advokati prof. dr. Gavrankapetanovića uputili Prigovor Vladi FBiH, traže uvid u stenogram sjednice na kojoj se raspravljalo o izboru direktora KCUS-a
Nakon odluke Vlade FBiH da im se ne dozvoli uvid u stenogram 70. sjednice Vlade na kojoj se raspravljalo o izboru generalnog direktora KCUS-a, gdje je rečeno da je prof. Ismet Gavrankapetanović najbolji kandidat, koji ispunjava sve uslove i da treba biti postavljen na ovo odgovorno mjesto, advokati Gavrankapetanovića uputili su prigovor Generalnom sekretarijatu Vlade FBiH.
U tekstu advokatskog prigovora navedeno je:
Protiv Rješenja Vlade FBiH prof. dr Ismet Gavrankapetanović putem ovlaštenih punomoćnika, u zakonskom roku podnosi Prigovor sa prijedlogom da Vlada FBiH pobijano rješenje stavi van snage i odobri pristup informacijama traženih Zahtjevom za pristup informacijama.
(I) Prof. dr Ismet Gavrankapetanović je dana 03.12.2024. godine, putem ovlaštenih punomoćnika Vladi FBiH dostavio Zahtjev za pristup informacijama, u kome je zatražio dostavljanje dijela stenograma sa 70. hitne sjednice Vlade FBiH održane dana 28.03.2024. godine, samo u dijelu u kojem je raspravljano o davanju saglasnosti na imenovanje prof. dr Ismeta Gavrankapetanovića na mjesto Generalnog direktora KCUS.
Podnosilac zahtjeva je po konkursu od 03.11.2023. godine, objavljenom u Sl. novinama FBiH broj 85/23, web stranici KCUS-a i dnevnim novinama, odlukom Privremenog upravnog odbora KCUSa na sjednici održanoj dana 29.12.2023. godine, broj: 65-04-4-47141, izabran za generalnog direktora kao kandidat sa najvišim brojem bodova, u skladu sa Izvještajem Komisije za provodenje postupka izbora kandidata za generalnog direktora KCUS-a od 22.12.2023. godine.
Federalni ministar zdravstva nije donio odluku po zahtjevu PUO za davanje prethodne saglasnosti za imenovanje generalnog direktora, u skladu sa odredbom člana 66. stav (3) Zakona o zdravstvenoj zaštiti FBiH, koja glasi:
Direktora zdravstvenih ustanova čiji je osnivač, odnosno suosnivač Federacija imenuje upravni odbor zdravstvene ustanove, uz prethodnu saglasnostfederalnog ministra.
Advokati su pokrenuli dvije krivične prijave te se po njima intenzivno postupa. Gavrankapetanovićev pravni tim očekuje uskoro tužilačku odluku.
“Poslije podnošenja krivične prijave, pripremamo proširenje u pogledu fizičkih i pravnih osoba koje su svojim djelovanjem odnosno nepostupanjem izašli iz zakonskog okvira kada je imenovanje generalnog direktora KCUS-a u pitanju. Navedeno se odnosi na nedostavljanje stenograma sa 70. sjednice vlade održane dana 28. marta 2024. godine, sadržine odluke Vlade i nepostupanja po istoj”,
Članom 29. stav (2) Uredbe sa zakonskom snagom o ustanovama propisano je: Direktora javne ustanove imenuje i razrješava upravni odbor javne ustanove, na osnovu javnog konkursa, uz saglasnost Vlade FBiH.
Na sjednici Vlade održanoj 28.03.2024. godine, ministar zdravstva i Vlada FBiH su diskutovali i donijeli odluku o davanju saglasnosti Privremenom upravnom odboru za imenovanje generalnog direktora javne ustanove KCUS. Koja odluka do danas nije dostavljena Privremenom upravnom odboru KCUS-a u cilju okončanja postupka izbora i imenovanja generalnog direktora.
Podnosilac zahtjeva je bio prinuden obratiti se sa zahtjevom za dostavljanje informacija i dostavljanje stenograma sa 70. sjednice Vlade FBiH koja je održana dana 28.03.2024. godine na kojoj je ministar zdravstva, prema informacijama iz medija, izjavio da nema smetnji za imenovanje, što podrazumijeva da je data saglasnost za imenovanje izabranog kandidata, u skladu sa zakonom.
U navedenom je sadržan javni interes, interes javne ustanove za dostavljanje tražene informacije u cilju zaštite vladavine prava i pravne države.
(II) U postupku po zahtjevu za pristup informacijama, Vlada FBiH je dana 16.12.2024. godine, suprotno zakonu, donijela rješenje broj: 03-02-659-3/2024 kojim se odbija zahtjev prof. dr Ismeta Gavrankapetanovića za pristup informacijama i dostavu navedenog stenograma.
Razlozi pobijane odluke su da magnetofonski snimak, odnosno stenografska bilješka smatraju ‘povjerljivim materijalom”, u skladu sa odredbama Poslovnika o radu Vlade FBiH.
Član 17. Zakona o Vladi FBiH propisuje: Vlada Federacije osigurava javnost svog rada.
Zakonom o slobodi pristupa informacijama u Federaciji BiH propisani su cilj i svrha pristupa informacijama, a to je utvrđivanje da informacije pod kontrolom javnog organa predstavljaju značajno javno dobro i da javni pristup informacijama potiče veću transparentnost i odgovornost javnih organa, što je neophodno za demokratski proces, te utvrđivanje da svako fizičko ili pravno lice ima pravo pristupa ovim informacijama u najvećoj mogućoj mjeri, u skladu sa javnim interesom, te da javni organi imaju odgovarajuću obavezu da saopće te informacije.
Članovima 6., 7. i 8. Zakona o slobodi pristupa informacijama propisani su izuzeci u kojim slučajevima javni organi nisu obavezni dostaviti tražene informacije, koji se odnose na izuzetke vezane za djelokrug javnih organa, izuzetke u vezi sa povjerljivim komercijalnim informacij ama, kao i izuzetke kod zaštite privatnosti trećih lica.
U navedenim izuzecima nisu sadržani razlozi koje Vlada FBiH ističe kao razlog nedostavljanja traženog stenograma. Sve i da navodna povjerljivost stenogramskih bilješki potpada pod izuzetke propisane zakonom, članom 9. Zakona o slobodi pristupa informacijama propisano je da:
(l) Nadležni javni organ saopćava traženu informaciju, bez obzira na izuzetak utvrđen u skladu sa čl. 6., 7. ili 8. ovog zakona, ako je to opravdano javnim interesom. Pri tome uzima u obzir svaku korist i štetu koje mogu proisteći iz saopćavanja informacije.
(2) Prilikom donošenja odluke da li je saopćavanje informacije opravdano javnim interesom, nadležni javni organ razmatra okolnosti naročito uključujući: svako nepoštivanje zakonske obaveze, postojanje bilo kakvog prijestupa, nepravde, zloupotrebe vlasti ili nemara u obavljanju službene dužnosti, neovlaštenog korištenja javnih fondova, opasnosti po zdravlje ili sigurnost pojedinca, javnosti ili okoline.
Iz prethodno navedenog jasno je postojanje javnog interesa za pitanje koje je raspravljano na sjednici Vlade FBiH, koje se odnosi na upravljanje i rukovođenje najvećom zdravstvenom ustanovom u BiH, o čemu je tražena informacija. Pitanje imenovanja generalnog direktora najveće zdravstvene ustanove u Bosni i Hercegovini je pitanje od koga zavisi efikasnost i funkcionisanje zdravstvenog sistema u našoj zemlji u cjelini.
Iz obrazloženja pobijanog rješenja nije jasno zbog čega stenogram sa sjednice Vlade na kojoj je razmatrano imenovanje prof. dr Ismeta Gavrankapetanovića, predstavlja povjerljivi materijal, obzirom da je upravo Vlada FBiH organ koji je ovlašten za davanje saglasnost za imenovanje generalnog direktora, u redovnoj zakonom propisanoj proceduri.
Uzimajući u obzir prethodno navedeno, predlažemo Vladi FBiH kao donosiocu pobijanog rješenja da isto stavi van snage i donese novo rješenje, kojim će se odobriti pristup informacijama podnosiocu zahtjeva, navedeno je se u dokumentu kojeg su potpisali advokati prof. dr. Ismeta Gavrankapetanovića.



