Povodom Međunarodnog dana plesa, na sceni Narodnog pozorišta Sarajevo, 74 godine nakon prvog premijernog izvođenja, večeras u 19: 30 bit će izveden balet ‘Žetva’, kompozitora Borisa Papandopuloa, u koreografiji i režiji Edine Papo, koja je bila gošća Sarajevskog jutra.
Razgovarali smo i o tome kako se danas gleda na ples.
-U principu, mislim da mladi ljudi vole ples, ljubitelji su plesa, a dječica još više, međutim kada je u pitanju profesionalni ples ansambl i plesovi, problematično je to što kod mladih ljudi nema strpljenja. Ne može se sve preko noći, za vrhunski rezultat potrebno se mnogo toga odreći, vježbati i naravno morate voljeti to što radite. No, nije to samo problem u BiH, nego svugdje u svijetu jer tehnologija i novi način života, ubrzava čovječanstvo i umjetnost ove vrste malčice počinje da trpi. Opstat će, ali treba više upornosti – poručila je Edina Papo u Sarajevskom jutru.
-Ples oslobađa, daje vam slobodu, hrabrost, sva dječica i mali uzrasti, pa i mi kad se sjetimo djetinjstva, plesali smo. Da li je to bilo dobro ili nije, uopće nije važno, važno je da se pleše – istakla je Papo.
Balet Žetva je učinio da se naša gošća, kako kaže, ponovo zaljubi u teatar, muziku, sve što čini jednu predstavu. Žetva je bila simbol početka rada profesionalnog baleta Narodnog pozorišta daleke 1950.
-Mislim da je Žetva lijepi poklon za Međunarodni dan plesa. To je cjelokupan ansambl, puno ljudi na sceni, čak jedan dio našeg folklora sam upotrijebila da napravimo jedan bajpas između dvije, tri slike, da bi dočarali živost, romantizam i entuzijazam koji je tada postojao – poručila je Papo.
Karata je još ostalo, a čitav razgovor s Edinom Papo, poslušajte u videu.